Wydział Informatyki
Poniższe punkty należy wykonać po akceptacji pracy przez Promotora.
W celu rozpoczęcia procesu należy:
1. Wydrukować i oprawić pracę – jeden egzemplarz dla całej grupy. Praca musi zawierać stronę tytułową i kartę projektu zgodną z obowiązującym wzorem zamieszczonym na stronie. Tekst pracy dyplomowej należy sformatować zgodnie z wymogami znajdującymi się w zakładce Dobre praktyki wydawnicze.
2. Przygotować płyty CD, na których nagrane zostaną pliki z pracą inżynierską (na płycie foldery z pracą pisemną oraz plikami, które składają się na projekt dyplomowy opisane zgodnie ze wzorem poniżej). Praca pisemna nie może być większa niż 60 MB i powinna być zapisana w formacie pdf ( z możliwością kopiowania tekstu) lub word. Płyty należy odpowiednio podpisać: tytuł pracy, imię i nazwisko promotora oraz imiona i nazwiska, numery studenckie wszystkich autorów.
Należy nagrać:
– po jednej płycie CD od każdego współautora pracy (każda płyta podpisana indywidualnie, czyli po jednym imieniu, nazwisku i numerze studenta od każdego z autorów )
– jedną, dodatkową płytę CD (płyta podpisana grupowo, czyli imiona, nazwiska i numery studenta wszystkich autorów pracy)
Pliki pracy dyplomowej należy umieścić na płycie CD/DVD według poniższego wzorca:
– folder o nazwie: nazwisko/nazwiska autora/ autorów_praca pisemna (umieszczamy tylko plik pisemnej pracy dyplomowej) – plik z pisemną pracą w formacie pdf z możliwością kopiowania tekstu(OCR), którego wielkość nie przekracza 20MB.
– folder o nazwie: pliki projektowe (w tym miejscu umieszczamy wszystkie inne pliki składające się na całość pracy dyplomowej) i folder o nazwie Nazwisko1_Nazwisko2_Nazwisko3_praca pisemna.
3. Pobrać, wydrukować i podpisać oświadczenie o samodzielnym napisaniu pracy – po jednym egzemplarzu od każdego autora; (oświadczenie z datą oraz imieniem i nazwiskiem)
4. Zapisać swoją grupę na złożenie dokumentów – na konkretny dzień i godzinę w harmonogramie (wysyłany drogą mailową).
Na tym etapie w systemie GAKKO (gakko.pja.edu.pl) powinny istnieć informacje dotyczące pracy dyplomowej wprowadzone przez Promotora. W tym kroku student ma obowiązek przekazać dodatkowe informacje do Promotora, który po weryfikacji uzupełnia je w systemie GAKKO:
1. indywidualny wkład każdego z autorów w poszczególne elementy pracy (z uwzględnieniem rozdziałów w dokumentacji projektu dyplomowego);
2. zakres zrealizowanych badań naukowych (jeśli dotyczy);
3. imię i nazwisko recenzenta pracy.
Student we własnym zakresie uzupełnia następujące informacje w Gakko:
– udzielenie lub nieudzielenie zgody na zamieszczenie pracy w Repozytorium Prac Dyplomowych,
– deklaracja o rodzaju odpisów bezpłatnie wydawanych absolwentowi. Uczelnia wystawia dla studenta bezpłatnie 3 komplety dokumentów (dyplom i suplement):
oryginał w języku polskim + 2 odpisy w języku polskim
lub
oryginał w języku polskim + 1 odpis w języku polskim + 1 odpis w języku angielskim
Komplet wydrukowanych dokumentów wymienionych w Kroku 1, należy złożyć w Bibliotece, po wcześniejszym zarezerwowaniu terminu wizyty w bibliotece.
Do poniższych punktów należy przystąpić, po uzyskaniu w GAKKO akceptacji promotora pracy dyplomowej (Promotor musi zaznaczyć w Gakko, że akceptuje pracę):
1.Biblioteka otrzymuje oprawioną pracę, oświadczenia i płyty CD (zarówno od każdego z autorów jak i płytę grupową) w celu sprawdzenia pracy pod kątem plagiatu. Jednolity System Antyplagiatowy gwarantuje sprawdzenie pracy dyplomowej w nieprzekraczalnym terminie do siedmiu dni od daty wprowadzenia pracy do systemu. Wynik weryfikacji z „raportu prawdopodobieństwa” (współczynnik nr 2) będzie wpisany do „Podanie o dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej”, tzw. obiegówki (patrz: Krok 3);
2. Dziekanat otrzymuje od biblioteki pozostałe płyty CD oraz podpisane przez autorów oświadczenia pracy.
W celu formalnego zakończenia Kroku 2, Promotor musi zaakceptować wynik antyplagiatu, wpisany do systemu GAKKO – przez pracownika biblioteki.
Ukończenie Kroku 2 jest równoznaczne, ze złożeniem pracy w terminie ustalonym w zarządzeniu dot. egzaminów dyplomowych, przez Dziekana Wydziału.
Termin składania prac dyplomowych/ inżynierskich jest określany Zarządzeniem Dziekana Wydziału
Studenci, którzy podchodzą tylko i wyłącznie do obrony projektu, czyli części praktycznej nie muszą wnioskować o założenie obiegówki.
Studenci, którzy podchodzą do obrony i egzaminu inżynierskiego, czyli części praktycznej i teoretycznej zobowiązani są do mailowego zgłoszenia prośby, do Dziekanatu, o uruchomienie obiegówki.
Prośby o uruchomienie obiegówki należy zgłaszać dopiero po spełnieniu wszystkich poniższych wymagań:
– Uzyskania absolutorium ( zaliczenie wszystkich przedmiotów z toku studiów oraz zaliczenie wymaganych godzin praktyk).
– Uzyskania akceptacji wyniku plagiatu przez Promotora w systemie GAKKO.
– Uzyskania pozytywnej decyzji na podanie o egzamin inżynierski ( dotyczy osób, które nie podchodziły do egzaminu inżynierskiego pomimo zaliczenia wszystkich przedmiotów lub osób, które nie zdały egzaminu inżynierskiego w pierwszym terminie).
Obiegówka udostępniania jest w systemie elektronicznym GAKKO. W interesie studenta jest upewnienie się, że obiegówka została wypełniona przez: bibliotekę, księgowość, promotora i recenzenta (wprowadzenie do GAKKO recenzji) oraz dziekanat ( dopiero po uzyskaniu wszystkich pozostałych podpisów).
Uzyskanie kompletu podpisów formalnie kończy proces przygotowania do egzaminu dyplomowego/ inżynierskiego.
Obrona: część praktyczna i teoretyczna
Dziekanat przygotowuje harmonogram obron, który jest wysłany do zespołów projektowych oraz Komisji Egzaminacyjnej mailem. Studenci zobowiązani są do potwierdzenia obecności na obronie.
Po egzaminie dyplomowym/ inżynierskim
Na pisemny (mail) wniosek studenta dziekanat może wystawić zaświadczenie o ukończeniu studiów pierwszego stopnia. Zaświadczenie podpisuje Dziekan.
O możliwości odbioru dyplomu absolwent jest informowany mailem wysyłanym na adres studencki. Podczas odbioru dyplomu absolwent:
– Okazuje dokument tożsamości
– Podpisuje zobowiązanie zwrotu legitymacji lub zdaje legitymację studencką
– Kwituje odbiór dyplomu w Księdze Dyplomów
– Kwituje odbiór dyplomu, odpisów oraz suplementu i odpisów suplementu.
W celu uzyskania dodatkowego odpisu (nie więcej niż 3 sztuki) w języku angielskim należy w przeciągu 30 dni od dnia obrony złożyć w GAKKO podanie oraz załączyć potwierdzenie uiszczenia płatności 40 zł za jeden komplet.
Od semestru letniego 2020/2021 nie są wymagane zdjęcia do dyplomów.
Wydział Sztuki Nowych Mediów
Poniższe punkty należy wykonać po akceptacji pracy przez Promotora.
W celu rozpoczęcia procesu należy:
1. Wydrukować i oprawić pracę (praca musi zawierać stronę tytułową i kartę projektu, zgodną z obowiązującym wzorem na stronie, a jej treść należy przygotować zgodnie z wytycznymi znajdującymi się w zakładce Dobre praktyki wydawnicze).
2. Przygotować płyty CD zawierające pracę pisemną. Praca pisemną należy zapisać w formacie PDF (umożliwiającym kopiowanie tekstu) lub word, wielkość pliku pracy pisemnej nie może przekraczać 60 MB (wymóg ministerialnego systemu antyplagiatowego). Płyty należy odpowiednio opisać: tytuł pracy, imię i nazwisko promotora oraz imię, nazwisko i numer studencki autora. Należy nagrać dwie płyty CD.
3. Przygotować dwie płyty CD zawierające prezentacje oraz portfolio pracy artystycznej. Płyty z pracą artystyczną należy dostarczyć do promotora głównego. Płyty CD powinny być opisane i podpisane przez promotora głównego.
4. Pobrać, wydrukować i podpisać oświadczenie o samodzielnym napisaniu pracy (oświadczenie z datą oraz pełnym imieniem i nazwiskiem).
5. Umówić się na złożenie dokumentów za pośrednictwem uczelnianej poczty elektronicznej, wskazując dzień i godzinę. Wiadomości prosimy kierować na adres: biblioteka-gdansk@pjwstk.edu.pl
Na tym etapie w arkuszu Google (udostępnionym Państwu przez Promotorów) powinny znajdować się informacje dotyczące pracy dyplomowej, wprowadzone przez Promotora (tytuł pracy w języku polskim oraz angielskim, imię, nazwisko oraz numer studencki autora). Student jest zobowiązany do sprawdzenia poprawności wprowadzonych informacji. Brak tych danych uniemożliwia Bibliotece przyjęcie pracy dyplomowej.
Następnie w systemie GAKKO (gakko.pja.edu.pl) powinny istnieć informacje dotyczące pracy dyplomowej wprowadzone przez Promotora. W tym kroku student ma obowiązek przekazać dodatkowe informacje do Promotora, który po weryfikacji uzupełnia je w systemie GAKKO:
1. Imię i nazwisko Recenzenta pracy,
2. Imię i nazwisko promotora technicznego,
3. Imię i nazwisko promotora pracy teoretycznej
Student we własnym zakresie uzupełnia następujące informacje:
1. udzielenie lub nieudzielenie zgody na zamieszczenie pracy w Repozytorium Prac Dyplomowych;
2. deklaracja o rodzaju odpisów bezpłatnie wydawanych absolwentowi. Uczelnia wystawia dla studenta bezpłatnie 3 komplety dokumentów (dyplom i suplement):
-oryginał w języku polskim + 2 odpisy w języku polskim
lub
-oryginał w języku polskim + 1 odpis w języku polskim + 1 odpis w języku angielskim (odpis angielski TYLKO po wybraniu z listy odpowiedniej opcji).
Na złożenie fizycznego kompletu dokumentów z Kroku 1, należy umówić się wcześniej za pośrednictwem uczelnianej poczty elektronicznej na adres: biblioteka-gdansk@pjwstk.edu.pl. Następnie należy dostarczyć dokumenty do dziekanatu lub biblioteki (wystarczy umówić się z jednym działem, dokumenty zostaną odpowiednio przekazane).
Do poniższych punktów można przystąpić wyłącznie po wpisaniu danych pracy dyplomowej przez Promotora w arkuszu Google.
1. Biblioteka otrzymuje oprawioną pracę, oświadczenia i płyty CD z pracą teoretyczną w celu sprawdzenia pracy pod kątem plagiatu. Jednolity System Antyplagiatowy gwarantuje sprawdzenie pracy dyplomowej w nieprzekraczalnym terminie do siedmiu dni od daty wprowadzenia pracy do systemu. Wynik weryfikacji z „raportu prawdopodobieństwa” (współczynnik nr 2) będzie wpisany do „Podanie o dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej”, tzw. obiegówki (patrz: Krok 3);
Dziekanat otrzymuje pozostałe płyty CD i podpisane oświadczenia od Biblioteki.
W celu formalnego zakończenia Kroku 2, Promotor musi zaakceptować wynik weryfikacji z JSA, wpisany do systemu GAKKO przez pracownika biblioteki.
Termin składania prac dyplomowych jest określany terminarzem dyplomowania, zamieszczonym na stronie.
Prośbę o utworzenie obiegówki należy zgłosić do Dziekanatu mailowo dopiero po spełnieniu łącznie wszystkich wymagań:
– Uzyskania absolutorium (zaliczenie wszystkich przedmiotów z całego toku studiów oraz zaliczenie wymaganych godzin praktyk).
– Pozytywne przejście przeglądu dopuszczającego
– Akceptacja wyniku plagiatu przez promotora w systemie GAKKO
Obiegówka udostępniania jest w systemie elektronicznym GAKKO. W interesie studenta jest upewnienie się, że obiegówka została wypełniona przez: bibliotekę, księgowość, promotora i recenzenta (wprowadzenie do GAKKO recenzji) oraz dziekanat (dopiero po uzyskaniu wszystkich pozostałych podpisów).
Uzyskanie kompletu podpisów formalnie kończy proces przygotowania do egzaminu dyplomowego.
Harmonogram obron do Dziekanatu dostarcza Dziekan na tydzień przed planowanymi obronami. Dziekanat wysyła harmonogram do studentów mailem.
Po egzaminie dyplomowym
Na pisemny (mail) wniosek studenta dziekanat może wystawić zaświadczenie o ukończeniu studiów pierwszego stopnia. Zaświadczenie podpisuje Dziekan.
O możliwości odbioru dyplomu absolwent jest informowany mailem wysyłanym na adres studencki. Podczas odbioru dyplomu absolwent:
– Okazuje dokument tożsamości
– Podpisuje zobowiązanie zwrotu legitymacji lub zdaje legitymację studencką
– Kwituje odbiór dyplomu w Księdze Dyplomów
– Kwituje odbiór dyplomu, odpisów oraz suplementu i odpisów suplementu.
W celu uzyskania dodatkowego odpisu (nie więcej niż 3 sztuki) w języku angielskim należy w przeciągu 30 dni od dnia obrony złożyć w GAKKO podanie oraz załączyć potwierdzenie uiszczenia płatności 40 zł za jeden komplet.
Od semestru letniego 2020/2021 nie są wymagane zdjęcia do dyplomów.