Przejdź do treści
Logo Polsko-Japońskij Akademii Technik

Wydział Informatyki

Krok 1: Rozpoczęcie procedury

Poniższe punkty należy wykonać po akceptacji pracy przez Promotora.

W celu rozpoczęcia procesu należy:
1. Wydrukować i oprawić pracę – jeden egzemplarz dla całej grupy. Praca musi zawierać stronę tytułową i kartę projektu zgodną z obowiązującym wzorem zamieszczonym na stronie. Tekst pracy dyplomowej należy sformatować zgodnie z wymogami znajdującymi się w zakładce Dobre praktyki wydawnicze


2. Przygotować płyty CD, na których nagrane zostaną pliki z pracą inżynierską (na płycie foldery z pracą pisemną oraz plikami, które składają się na projekt dyplomowy opisane zgodnie ze wzorem poniżej). Praca pisemna nie może być większa niż 60 MB i powinna być zapisana w formacie pdf ( z możliwością kopiowania tekstu) lub word. Płyty należy odpowiednio podpisać: tytuł pracy, imię i nazwisko promotora oraz imiona i nazwiska, numery studenckie wszystkich autorów. 

Należy nagrać:
– po jednej płycie CD od każdego współautora pracy  (każda płyta podpisana indywidualnie, czyli po jednym imieniu, nazwisku i numerze studenta od każdego z autorów )
– jedną, dodatkową płytę CD (płyta podpisana grupowo, czyli imiona, nazwiska i numery studenta wszystkich autorów pracy)

Pliki pracy dyplomowej należy umieścić na płycie CD/DVD według poniższego wzorca: 

– folder o nazwie: nazwisko/nazwiska autora/ autorów_praca pisemna (umieszczamy tylko plik pisemnej pracy dyplomowej) – plik z pisemną pracą w formacie pdf z możliwością kopiowania tekstu(OCR), którego wielkość nie przekracza 20MB. 

– folder o nazwie: pliki projektowe (w tym miejscu umieszczamy wszystkie inne pliki składające się na całość pracy dyplomowej) i folder o nazwie Nazwisko1_Nazwisko2_Nazwisko3_praca pisemna.

3. Pobrać, wydrukować i podpisać oświadczenie o samodzielnym napisaniu pracy – po jednym egzemplarzu od każdego autora; (oświadczenie  z datą oraz imieniem i nazwiskiem)

4. Zapisać swoją grupę na złożenie dokumentów – na konkretny dzień i godzinę w harmonogramie (wysyłany drogą mailową).

Na tym etapie w systemie GAKKO (gakko.pja.edu.pl) powinny istnieć informacje dotyczące pracy dyplomowej wprowadzone przez Promotora. W tym kroku student ma obowiązek przekazać dodatkowe informacje do Promotora, który po weryfikacji uzupełnia je w systemie GAKKO:
1. indywidualny wkład każdego z autorów w poszczególne elementy pracy (z uwzględnieniem rozdziałów w dokumentacji projektu dyplomowego);
2. zakres zrealizowanych badań naukowych (jeśli dotyczy);
3. imię i nazwisko recenzenta pracy.

Student we własnym zakresie uzupełnia następujące informacje w Gakko:
– udzielenie lub nieudzielenie zgody na zamieszczenie pracy w Repozytorium Prac Dyplomowych,
– deklaracja o rodzaju odpisów bezpłatnie wydawanych absolwentowi. Uczelnia wystawia dla studenta bezpłatnie 3 komplety dokumentów (dyplom i suplement):
oryginał w języku polskim + 2 odpisy w języku polskim
lub
oryginał w języku polskim + 1 odpis w języku polskim + 1 odpis w języku angielskim 

Krok 2: Złożenie pracy

Komplet wydrukowanych dokumentów wymienionych w Kroku 1, należy złożyć w Bibliotece, po wcześniejszym zarezerwowaniu terminu wizyty w bibliotece.

Do poniższych punktów należy przystąpić, po uzyskaniu w GAKKO akceptacji promotora pracy dyplomowej (Promotor musi zaznaczyć w Gakko, że akceptuje pracę):


1.Biblioteka otrzymuje oprawioną pracę, oświadczenia i płyty CD (zarówno od każdego z autorów jak i płytę grupową) w celu sprawdzenia pracy pod kątem plagiatu. Jednolity System Antyplagiatowy gwarantuje sprawdzenie pracy dyplomowej w nieprzekraczalnym terminie do siedmiu dni od daty wprowadzenia pracy do systemu. Wynik weryfikacji z „raportu prawdopodobieństwa” (współczynnik nr 2) będzie wpisany do „Podanie o dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej”, tzw. obiegówki (patrz: Krok 3);

2. Dziekanat otrzymuje  od biblioteki pozostałe płyty CD oraz podpisane przez autorów oświadczenia pracy.

W celu formalnego zakończenia Kroku 2, Promotor musi zaakceptować wynik antyplagiatu, wpisany do systemu GAKKO – przez pracownika biblioteki.

Ukończenie Kroku 2 jest równoznaczne, ze złożeniem pracy w terminie ustalonym w zarządzeniu dot. egzaminów dyplomowych, przez Dziekana Wydziału.

Termin składania prac dyplomowych/ inżynierskich jest określany Zarządzeniem Dziekana Wydziału 

Krok 3: Uzupełnienie obiegówki z absolutorium

 Studenci, którzy podchodzą tylko i wyłącznie do obrony projektu, czyli części praktycznej nie muszą wnioskować o założenie obiegówki.

Studenci, którzy podchodzą do obrony i egzaminu inżynierskiego, czyli części praktycznej i teoretycznej zobowiązani są do mailowego zgłoszenia prośby, do Dziekanatu, o uruchomienie obiegówki.

Prośby o uruchomienie obiegówki należy zgłaszać  dopiero po spełnieniu wszystkich poniższych wymagań:

– Uzyskania absolutorium ( zaliczenie wszystkich przedmiotów z toku studiów oraz zaliczenie wymaganych godzin praktyk).

– Uzyskania akceptacji wyniku plagiatu przez Promotora w systemie GAKKO.

– Uzyskania pozytywnej decyzji na podanie o egzamin inżynierski ( dotyczy osób, które nie podchodziły do egzaminu inżynierskiego pomimo zaliczenia wszystkich przedmiotów lub osób, które nie zdały egzaminu inżynierskiego w pierwszym terminie). 

Obiegówka udostępniania jest w systemie elektronicznym GAKKO. W interesie studenta jest upewnienie się, że obiegówka została wypełniona przez: bibliotekę, księgowość, promotora i  recenzenta (wprowadzenie do GAKKO recenzji) oraz dziekanat ( dopiero po uzyskaniu wszystkich pozostałych podpisów).

Uzyskanie kompletu podpisów formalnie kończy proces przygotowania do egzaminu dyplomowego/ inżynierskiego.

Krok 4: Obrona

Obrona: część praktyczna  i teoretyczna

Dziekanat przygotowuje harmonogram obron, który jest wysłany do zespołów projektowych oraz Komisji Egzaminacyjnej mailem. Studenci zobowiązani są do potwierdzenia obecności na obronie.

Po egzaminie dyplomowym/ inżynierskim

Na pisemny (mail) wniosek studenta dziekanat może wystawić zaświadczenie o ukończeniu studiów pierwszego stopnia. Zaświadczenie podpisuje Dziekan.

Krok 5: Wydawanie dyplomów

O możliwości odbioru dyplomu absolwent jest informowany mailem wysyłanym na adres studencki. Podczas odbioru dyplomu absolwent:

– Okazuje dokument tożsamości

– Podpisuje zobowiązanie zwrotu legitymacji lub zdaje legitymację studencką

– Kwituje odbiór dyplomu w Księdze Dyplomów

– Kwituje odbiór dyplomu, odpisów oraz suplementu i odpisów suplementu.

W celu uzyskania dodatkowego odpisu (nie więcej niż 3 sztuki) w języku angielskim należy w przeciągu 30 dni od dnia obrony złożyć w GAKKO podanie oraz załączyć potwierdzenie uiszczenia płatności 40 zł za jeden komplet.

Od semestru letniego 2020/2021 nie są wymagane zdjęcia do dyplomów. 

Wydział Sztuki Nowych Mediów

Krok 1: Rozpoczęcie procedury

Poniższe punkty należy wykonać po akceptacji pracy przez Promotora.

W celu rozpoczęcia procesu należy:

1. Wydrukować i oprawić pracę (praca musi zawierać stronę tytułową i kartę projektu, zgodną z obowiązującym wzorem na stronie, a jej treść należy przygotować zgodnie z wytycznymi znajdującymi się w zakładce Dobre praktyki wydawnicze).

2. Przygotować płyty CD zawierające pracę pisemną. Praca pisemną należy zapisać w formacie PDF (umożliwiającym kopiowanie tekstu) lub word, wielkość pliku pracy pisemnej nie może przekraczać 60 MB (wymóg ministerialnego systemu antyplagiatowego). Płyty należy odpowiednio opisać: tytuł pracy, imię i nazwisko promotora oraz imię, nazwisko i numer studencki autora. Należy nagrać dwie płyty CD. 

3. Przygotować dwie płyty CD zawierające prezentacje oraz portfolio pracy artystycznej.  Płyty z pracą artystyczną należy dostarczyć do promotora głównego.  Płyty CD powinny być opisane i podpisane przez promotora głównego.

4. Pobrać, wydrukować i podpisać oświadczenie o samodzielnym napisaniu pracy (oświadczenie z datą oraz pełnym imieniem i nazwiskiem).

5. Umówić się na złożenie dokumentów za pośrednictwem uczelnianej poczty elektronicznej, wskazując dzień i godzinę. Wiadomości prosimy kierować na adres: biblioteka-gdansk@pjwstk.edu.pl

Na tym etapie w arkuszu Google (udostępnionym Państwu przez Promotorów) powinny znajdować się informacje dotyczące pracy dyplomowej, wprowadzone przez Promotora (tytuł pracy w języku polskim oraz angielskim, imię, nazwisko oraz numer studencki autora). Student jest zobowiązany do sprawdzenia poprawności wprowadzonych informacji. Brak tych danych uniemożliwia Bibliotece przyjęcie pracy dyplomowej.

Następnie w systemie GAKKO (gakko.pja.edu.pl) powinny istnieć informacje dotyczące pracy dyplomowej wprowadzone przez Promotora. W tym kroku student ma obowiązek przekazać dodatkowe informacje do Promotora, który po weryfikacji uzupełnia je w systemie GAKKO:


1. Imię i nazwisko Recenzenta pracy,

2. Imię i nazwisko promotora technicznego,

3. Imię i nazwisko promotora pracy teoretycznej

Student we własnym zakresie uzupełnia następujące informacje:
1. udzielenie lub nieudzielenie zgody na zamieszczenie pracy w Repozytorium Prac Dyplomowych;
2. deklaracja o rodzaju odpisów bezpłatnie wydawanych absolwentowi. Uczelnia wystawia dla studenta bezpłatnie 3 komplety dokumentów (dyplom i suplement):
-oryginał w języku polskim + 2 odpisy w języku polskim
lub
-oryginał w języku polskim + 1 odpis w języku polskim + 1 odpis w języku angielskim (odpis angielski TYLKO po wybraniu z listy odpowiedniej opcji).

Krok 2: Złożenie pracy

Na złożenie fizycznego kompletu dokumentów z Kroku 1, należy umówić się wcześniej za pośrednictwem uczelnianej poczty elektronicznej na adres: biblioteka-gdansk@pjwstk.edu.pl. Następnie należy dostarczyć dokumenty do dziekanatu lub biblioteki (wystarczy umówić się z jednym działem, dokumenty zostaną odpowiednio przekazane).

Do poniższych punktów można przystąpić wyłącznie po wpisaniu danych pracy dyplomowej przez Promotora w arkuszu Google.

1. Biblioteka otrzymuje oprawioną pracę, oświadczenia i płyty CD z pracą teoretyczną w celu sprawdzenia pracy pod kątem plagiatu. Jednolity System Antyplagiatowy gwarantuje sprawdzenie pracy dyplomowej w nieprzekraczalnym terminie do siedmiu dni od daty wprowadzenia pracy do systemu. Wynik weryfikacji z „raportu prawdopodobieństwa” (współczynnik nr 2) będzie wpisany do „Podanie o dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej”, tzw. obiegówki (patrz: Krok 3);

Dziekanat otrzymuje pozostałe płyty CD i podpisane oświadczenia od Biblioteki.

W celu formalnego zakończenia  Kroku 2, Promotor musi zaakceptować wynik weryfikacji z JSA, wpisany do systemu GAKKO przez pracownika biblioteki.

Termin składania prac dyplomowych jest określany terminarzem dyplomowania, zamieszczonym na stronie.

Krok 3: Uzupełnienie obiegówki z absolutorium

Prośbę o utworzenie obiegówki należy zgłosić do Dziekanatu mailowo dopiero po spełnieniu łącznie wszystkich wymagań:

– Uzyskania absolutorium (zaliczenie wszystkich przedmiotów z całego toku studiów oraz zaliczenie wymaganych godzin praktyk).

– Pozytywne przejście przeglądu dopuszczającego

– Akceptacja wyniku plagiatu przez promotora w systemie GAKKO

Obiegówka udostępniania jest w systemie elektronicznym GAKKO. W interesie studenta jest upewnienie się, że obiegówka została wypełniona przez: bibliotekę, księgowość, promotora i  recenzenta (wprowadzenie do GAKKO recenzji) oraz dziekanat (dopiero po uzyskaniu wszystkich pozostałych podpisów).

Uzyskanie kompletu podpisów formalnie kończy proces przygotowania do egzaminu dyplomowego.

Krok 4: Obrona

Harmonogram obron do Dziekanatu dostarcza Dziekan na tydzień przed planowanymi obronami. Dziekanat wysyła harmonogram do studentów mailem.

Po egzaminie dyplomowym

Na pisemny (mail) wniosek studenta dziekanat może wystawić zaświadczenie o ukończeniu studiów pierwszego stopnia. Zaświadczenie podpisuje Dziekan.

Krok 5: Wydawanie dyplomów

O możliwości odbioru dyplomu absolwent jest informowany mailem wysyłanym na adres studencki. Podczas odbioru dyplomu absolwent:

– Okazuje dokument tożsamości

– Podpisuje zobowiązanie zwrotu legitymacji lub zdaje legitymację studencką

– Kwituje odbiór dyplomu w Księdze Dyplomów

– Kwituje odbiór dyplomu, odpisów oraz suplementu i odpisów suplementu.

W celu uzyskania dodatkowego odpisu (nie więcej niż 3 sztuki) w języku angielskim należy w przeciągu 30 dni od dnia obrony złożyć w GAKKO podanie oraz załączyć potwierdzenie uiszczenia płatności 40 zł za jeden komplet.

Od semestru letniego 2020/2021 nie są wymagane zdjęcia do dyplomów.