Przegląd Dyplomów SNM PJATK Gdańsk
![](https://gdansk.pja.edu.pl/wp-content/uploads/2024/07/najlepsze-dyplomy-FBpost-300x300.png)
W Noc Muzeów zapraszamy również do odwiedzenia PJATK Gdańsk! Przygotowaliśmy moc atrakcji związanych z grami, Japonią czy AI. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny. Wydarzenia będą odbywały się na dwóch budynkach: na Wydziale Informatyki (ul. Targ Drzewny 9/11) oraz na Wydziale Sztuki Nowych Mediów (ul. Brzegi 55).
Harmonogram
Wydział Informatyki
ul. Targ Drzewny 9/11
19:00-23:00 | parter
Strefa Japońska
Zapraszamy na spotkanie z japońską kulturą! W strefie japońskiej będzie czekać wiele atrakcji, w tym możliwość przymierzenia japońskich yukat, spróbowania swoich sił w quizie, czy stworzenia własnego utworu haiku.
19:00-23:00 | I piętro/antresola
Strefa gier
Zapraszamy fanów planszówek (i nie tylko) do wspólnej zabawy. Dostępne tytuły będą zróżnicowane pod względem trudności, czy liczby graczy. Każdy znajdzie coś dla siebie! Na stanowiskach komputerowych natomiast będzie można zagrać w gry napisane przez studentów Wydziału Informatyki.
19:00-23:00 | parter
Wystawa “Sztuka (o) AI”
W jaki sposób sztuczna inteligencja wpływa na dziedzinę sztuki? Odwiedzający wystawę mają okazję nie tylko podziwiać prace studentów Grafiki PJATK Gdańsk, ale także zgłębić tematykę sztucznej inteligencji i jej wpływu na współczesną kulturę i sztukę. Wystawa stwarza niepowtarzalną okazję do refleksji nad zmieniającą się naturą sztuki oraz rosnącą rolą technologii w jej tworzeniu i odbiorze. Odzwierciedla także zaangażowanie młodych artystów w dialog z najnowszymi osiągnięciami naukowymi i technologicznymi. Czy ten opis Cię zachęcił? Został stworzony z pomocą sztucznej inteligencji, ale wystawę przygotowujemy MY 🙂
19:00-23:00 | III piętro | sala 302
Strefa VR
Przenieś się w inną rzeczywistość dzięki naszym goglom VR.
Prelekcje
19:00-20:00 | II piętro | aula 205-206
Prezentacja gier stworzonych przez studentów PJATK
Prezentacja projektów tworzonych w ramach specjalizacji GameDev na Wydziale Informatyki. Dowiedz się, jak powstają gry i jakie wyzwania stoją przed twórcami. Dodatkowo będzie można zagrać w dema wybranych projektów w strefie gier działającej podczas Nocy Muzeów.
20:00-20:40 | II piętro | sala 210
Etyka w świecie algorytmów
Od moralności, etyki i odpowiedzialności do dyskryminacji, manipulacji i dezinformacji – gdzie powinna leżeć granica sztucznej inteligencji?
20:30-21:30 | II piętro | aula 205-206
Sztuczna Inteligencja w fotografii
Czy AI zlikwiduje zawód fotografa? Czym stanie się fotografia, jeśli nie będzie już odbiciem rzeczywistości?
…a może nigdy nią nie była? Od dekad stosowano różne techniki manipulacji – do nich dołączyło również AI. I to znacznie wcześniej, niż myślisz!
Podczas tego wykładu dowiesz się, jak ta technologia jest używana przez fotografów i grafików już od lat i jak wpływa to na podejście do tej dziedziny sztuki. Zapraszamy również do aktywnej dyskusji, zadawania pytań i podzielenia się swoją perspektywą.
21:00-21:30 | II piętro | sala 210
AI Bloopers
Droga do potęgi usłana jest porażkami – tak samo jest w przypadku sztucznej inteligencji. Zapraszamy do wysłuchania wpadek z udziałem sztucznej inteligencji – od drobnych nieporozumień do katastrofalnych niewypałów.
Wydział Sztuki Nowych Mediów
ul. Brzegi 55
19:00, 20:00, 21:00, 22:00 (wejścia co godzinę) | zbiórka w środku, przy głównym wejściu
Zwiedzanie Wydziału Sztuki Nowych Mediów
Obejrzyj prace wykonane przez studentów, zajrzyj do specjalistycznych pracowni i posłuchaj ciekawostek o życiu uczelni.
19:00-23:00 | II piętro
Strefa VR
Przenieś się w inną rzeczywistość dzięki naszym goglom VR. Będziemy działać w 2 lokalizacjach: na Wydziale Informatyki (Targ Drzewny 9/11, Gdańsk) oraz na Wydziale Sztuki Nowych Mediów (ul. Brzegi 55, Gdańsk).
19:00-20:30 | parter | aula
Warsztat: Concept Art postaci fantasy – pierwsze kroki
Masz pomysł na oryginalną postać, ale zwizualizowanie go spędza Ci sen z powiek? A może chcesz zobaczyć, jak to jest być zawodowym concept artystą i powołać do życia postać na podstawie czyjegoś opisu? Poznasz zasady panujące w świecie gier, filmu czy komiksu. Dowiesz się, jak projektując wygląd postaci można komunikować jej rolę, archetyp czy zdolności. Warsztat adresowany jest do starszej młodzieży i dorosłych. Nie obowiązują zapisy.
20:30-22:30 | 2 piętro | B211
Warsztat: Tworzenie gry „Visual Novel”
Na warsztatach stworzymy prototyp gry typu Visual Novel, czyli powieści graficznej. Nauczymy się podstawowej obsługi silnika Ren’Py służącego do tworzenia tego typu gier. Do stworzenia grafiki nauczymy się wykorzystać podstawowe funkcje pakietu Adobe (Illustrator, Photoshop). Stworzona podczas warsztatów gra będzie mogła być otwierana na dowolnym komputerze z Windowsem bądź na Androidzie. Warsztaty mają na celu zapoczątkować samodzielną pracę nad własną grą typu Visual Novel i pokazać, że programowanie własnej gry nie musi być trudne i skomplikowane.
Warsztaty są przeznaczone dla każdego powyżej 16 roku życia. Zwłaszcza dla osób nie mających żadnego wcześniejszego doświadczenia z programowaniem.
Na warsztaty można przynieść na dysku zewnętrznym własne obiekty graficzne do wykorzystania w grze (postacie, tła). W przypadku ich braku nauczymy się je tworzyć lub skorzystamy z gotowych, darmowych obiektów z Internetu.
Podczas warsztatów dostępne będą komputery, tablety graficzne Wacom, program Ren’Py oraz pakiet Adobe. Obowiązują zapisy.
Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie w celach analitycznych w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z plików cookie analitycznych i funkcjonalnych wymaga zgody. Jeżeli chcesz zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij „Zaakceptuj wszystkie”. Jeżeli nie wyrażasz zgody na korzystanie przez nas z plików cookie innych niż niezbędne pliki cookie, kliknij „Odrzuć wszystkie”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody, kliknij „Zarządzaj cookies”. Pamiętaj, że każdą z wyrażonych zgód możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia. Więcej informacji znajdziesz Polityce prywatności.
Korzystanie z plików cookie we wskazanych powyżej celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych. Więcej informacji o korzystaniu przez nas plików cookie oraz o przetwarzaniu Twoich danych osobowych, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz w naszej Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać swoimi preferencjami w zakresie instalowania analitycznych plików cookies na Twoim urządzeniu w związku z korzystaniem z naszej strony internetowej. Możesz także zapoznać i dowiedzieć się, jakie pliki cookies są instalowane. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz o przysługujących Ci prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.
Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i nie można ich wyłączyć w naszych systemach. Zwykle są one ustawiane tylko w odpowiedzi na wykonane przez Ciebie czynności, które stanowią żądanie usług, takie jak ustawienie preferencji prywatności, logowanie lub wypełnianie formularzy. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała Cię o tych plikach cookie, ale niektóre części witryny nie będą wtedy działać. Te pliki cookie nie przechowują żadnych informacji umożliwiających identyfikację osoby.
Te pliki cookie pozwalają nam zliczać wizyty i źródła ruchu, dzięki czemu możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej witryny. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne i zobaczyć, jak odwiedzający porusza się po witrynie. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą witrynę i nie będziemy mogli monitorować jej działania.
Pliki mogą być wykorzystywane przez naszych Zaufanych Partnerów w celu śledzenia Użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam dopasowanych do preferencji poszczególnych Użytkowników.