Konferencja Studencka Gamedev, zorganizowana przez Koło Naukowe Digital Painting i Concept Art na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Gdańsku, odbyła się 6-7 czerwca 2024 roku. Wydarzenie przyciągnęło wielu uczestników, zarówno studentów uczelni, jak i osoby z zewnątrz zainteresowane gamedevem i sztuką cyfrową.
Konferencja rozpoczęła się od prelekcji Eryka Szczygła, Associate Art Directora w Share Creators, który omówił aspekty freelancingu dla concept artistów. Jego wykład cieszył się dużą popularnością, zwłaszcza wśród studentów Sztuki Nowych Mediów. Następnie otwarto wystawę „Raj złoczyńców” oraz showcase gier studentów PJATK Gdańsk, co pozwoliło odwiedzającym zapoznać się z pracami koła i zagrać w gry stworzone przez studentów Wydziału Informatyki.
Kolejna prelekcja, prowadzona przez Tomasza Chistowskiego, Senior Concept Artista w Critical Force, dotyczyła unikania błędów w procesie tworzenia concept artu. Jego wystąpienie dostarczyło uczestnikom praktycznych wskazówek dotyczących pracy artystycznej. Pierwszy dzień zakończył się około godziny 17:00.
Drugi dzień konferencji rozpoczął się kontynuacją wystawy, a o 15:00 Marta Leydy-Odrzywolska, Concept Art Coordinator w Fool’s Theory, porównała pracę w dużych studiach AAA i mniejszych zespołach indie, dzieląc się osobistymi doświadczeniami. Panel dyskusyjny pt. „Wykorzystanie AI w tworzeniu gier” przyciągnął liczną publiczność i poruszył wiele interesujących kwestii związanych z AI w gamedevie. Konferencję zakończyło afterparty, które było doskonałą okazją do networkingu.
Konferencja Studencka Gamedev była pierwszym tego typu wydarzeniem w PJATK Gdańsk, zakończonym sukcesem. Uczestnicy wyrazili chęć udziału w kolejnych edycjach, co świadczy o wysokim zainteresowaniu i potrzebie organizowania podobnych inicjatyw w przyszłości.