Strefa Studenta
- Informacje dla nowych studentów
- Poczta
- Plan zajęć
- Plan roku akademickiego
- Regulaminy i zarządzenia
- Konsultacje
- Stypendia i pomoc materialna
- Opłaty i ubezpieczenia
- Do pobrania
- Podania
- Wymiany międzynarodowe
- Web Dziekanat
- Dyplomowanie
- BSS
- Biuro karier i praktyki
- Studium języków obcych
- Biblioteka
- Samorząd Studencki
- Koła naukowe
- AZS PJATK Gdańsk
INFORMACJE DLA NOWYCH STUDENTÓW
Informacje organizacyjne dla nowych studentów rozpoczynających studia od 2023/2024
Grafika niestacjonarna I semestr
21.09 ( czwartek) godz 17:00 obowiązkowy test z języka angielskiego. ONLINE (szczegóły niżej)
Uwaga! Podział na grupy, po 1 zjeździe może ulec zmianie.
22.09.( piątek) godz 18:00 szkolenie BSS, Aula A205-206, Budynek A, ul.Targ Drzewny 9/11
Szkolenie BHP - termin podamy wkrótce
Informatyka niestacjonarna I semestr
28.09 ( czwartek) godz 17:00 obowiązkowy test z języka angielskiego. Online (szczegóły niżej)
29.09.( piątek) godz 18:00 szkolenie BSS, Aula 205-206, Budynek A, ul.Targ Drzewny 9/11
Szkolenie BHP- termin podamy wkrótce
Informatyka i Grafika stacjonarne I semestr
28.09.2023 ( czwartek) obowiązkowy test z języka angielskiego online (szczegóły niżej):
- 9:00-10:00 Grafika
- 10:00-11:00 Informatyka grupa 1
- 11:00- 12:00 Informatyka grupa 2
29.09. ( piątek) szkolenie BSS
- 14:00 Grafika i Informatyka grupa 1
- 16:00 Informatyka grupa 2
Szkolenie BHP - termin podamy wkrótce.
Uwaga!
Na mail studencki będą wysyłane do Państwa informacje o godzinie testu i szkolenia.
Testy z angielskiego prowadzone będą przez MS Teams, kody dostępu na test będą wysłane przez dziekanat na studenckie skrzynki mailowe.
Dostęp do poczty uczelnianej znajduje się pod adresem: https://poczta.pja.edu.pl/
Spersonalizowany plan zajęć dla studentów I semestru będzie widoczny po teście z języka angielskiego, na podstawie którego będzie dokonany przydział do grup lektoratowych i ćwiczeniowych.
Zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem Kultura Akademicka - pobierz

Konto studenckie
Aby zalogować się na swoje konto studenckie, należy wejść na „Web Dziekanat” - dziekanat.pja.edu.pl. Po zalogowaniu się (login i hasło zostało przesłane w oddzielnym mailu kilka dni po podpisaniu kontraktu) można między innymi sprawdzić swoje dane, zobaczyć saldo dotyczące wpłat, przydział do grupy ćwiczeniowej, itd.
Hasło do konta można zmienić korzystając ze strony haslo.pja.edu.pl
Każdy student na swoim koncie ma możliwość wpisania dodatkowego „hasła na telefon”, którego podanie będzie niezbędne do uzyskania informacji telefonicznej na temat przebiegu studiów.
POCZTA
PLANY ZAJĘĆ
Prosimy o sprawdzenie czy każdy student jest zarejestrowany i przypisany do grup ćwiczeniowych i lektoratowych.
Studenci, którzy nie mają zaliczenia semestru planu niestety nie zobaczą. Prosimy o jak najszybsze dopełnienie formalności. Wszelkie zmiany bieżące (odwołania, przesunięcia, odrabianie) pojawiają się w elektronicznych planach zajęć.
Pytania i uwagi prosimy przesyłać na adres alosik@pja.edu.pl
PLAN ROKU AKADEMICKIEGO
2023/2024
Studia stacjonarne |
---|
Informatyka i grafika 2023/2024 |
Semestr zimowy
|
Semestr letni
|
Studia niestacjonarne |
---|
Informatyka i grafika 2023/2024 |
Semestr zimowy
|
Semestr letni
|
Studia podyplomowe
Projektowanie graficzne 2023/2024 Semestr zimowy
Studia podyplomowe |
---|
Projektowanie graficzne 2023/2024 |
Semestr zimowy |
2022/2023
Studia stacjonarne |
---|
Informatyka i grafika 2022/2023 |
Semestr letni
|
Studia niestacjonarne |
---|
Informatyka i grafika 2022/2023 |
Semestr letni
|
Studia podyplomowe |
---|
Projektowanie graficzne 2022/2023 |
Semestr letni
|
REGULAMINY I ZARZĄDZENIA
- Regulamin studiów obowiązujący od roku akademickiego 2021/2022 pobierz
- Zarządzenie Kanclerza PJATK w sprawie Regulaminu opłat oraz Regulamin opłat za studia - 2023 pobierz
- Zarządzenie Kanclerza PJATK z dnia 28 czerwca 2023 r. w sprawie waloryzacji opłat pobierz
- Załącznik do Zarządzenia Kanclerza PJATK z dnia 28 czerwca 2023 r. w sprawie waloryzacji opłat pobierz
- Zarządzenie Kanclerza PJATK w sprawie Regulaminu opłat za studia - 2022 pobierz
- Regulamin przyznawania pomocy materialnej pobierz
- Regulamin przyznawania redukcji czesnego pobierz
- Zarządzenie Rektora dot. transferu ocen pobierz
- Regulamin liczenia średniej ocen pobierz
- Regulamin realizacji ITN pobierz
- Zarządzenie dziekana – wyjazd na konferencje pobierz
- Regulamin korzystania z systemu podań elektronicznych „gakko” pobierz
- Warunki zaliczenia przedmiotu Wychowanie Fizyczne - rok akademicki 2022/23 pobierz
STUDIUM JĘZYKÓW OBCYCH PJATK GDAŃSK
- Regulamin Studium Języków Obcych w Gdańsku pobierz
- Zarządzenie Rektora PJATK w sprawie wprowadzenia regulaminu SJO pobierz
INFORMATYKA
GRAFIKA
EGZAMINY I ZARZĄDZENIA
- Zarządzenie Dziekanów WI i WSNM PJATK Filia w Gdańsku dot. zasad promocji studentów na semestr zimowy 2023/2024 pobierz
- Zarządzenie Dziekanów WI i WSNM PJATK Filia w Gdańsku dot. zasad przeprowadzania egzaminów i zaliczeń 2023 pobierz
- Zarządzenie Dziekanów WI i WSNM PJATK Filia Gdańsk dot. powtarzania I roku studiów pierwszego stopnia pobierz
- Zarządzenie Dziekanów WI i WSNM PJATK Filia w Gdańsku dot. zasad przeprowadzania egzaminów i zaliczeń z dnia 19 grudnia 2022 pobierz
- Zarządzenie Dziekanów WI i WSNM PJATK Filia w Gdańsku dot. zasad promcji studentów na semestr letni 2022/2023 pobierz
Terminarz sesji jest dostępny w Elektronicznym planie zajęć.
GODZINY KONSULTACJI
Konsultacje z osobami prowadzącymi poszczególne przedmioty możliwe są bezpośrednio po prowadzonych przez nie zajęciach. Bardzo prosimy o wcześniejsze umówienie się mailowe.
Godziny konsultacji na Wydziale Sztuki Nowych Mediów podane są na stronie Wydziału >>>
OPŁATY I UBEZPIECZENIA
Zarządzenie Kanclerza Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych z dnia 19 kwietnia 2023 w sprawie Regulaminu opłat oraz Regulamin opłat za studia
>>>POBIERZ
Zarządzenie Kanclerza PJATK z dnia 28 czerwca 2023 r. w sprawie waloryzacji opłat pobierz
Załącznik do Zarządzenia Kanclerza PJATK z dnia 28 czerwca 2023 r. w sprawie waloryzacji opłat pobierz
OPŁATY
opłata roczna | 2 raty | 10 rat | |
---|---|---|---|
1 rata | 2023.09.05 / nowi studenci: przy podpisywaniu kontraktu |
2023.09.05 / nowi studenci: przy podpisywaniu kontraktu |
2023.09.05 / nowi studenci: przy podpisywaniu kontraktu |
2 rata | 2024.02.05 | 2023.10.05 | |
3 rata | 2023.11.05 | ||
4 rata | 2023.12.05 | ||
5 rata | 2024.01.05 | ||
6 rata | 2024.02.05 | ||
7 rata | 2024.03.05 | ||
8 rata | 2024.04.05 | ||
9 rata | 2024.05.05 | ||
10 rata | 2024.06.05 |
TABELE OPŁAT DLA UBIEGŁYCH LAT:
- czesne - kontrakty z roku akademickiego 2022/23
- czesne za I rok studiów z uwzględnieniem zniżek rekrutacyjnych, w roku akademickim 2022/23
Tabela opłat dodatkowych stanowi załącznik do Kontraktu zawartego między Studentem a Uczelnią.
UBEZPIECZENIA
Ubezpieczenie zdrowotne studentów w ramach NFZ- Studenci poniżej 26 roku życia
Obowiązek ubezpieczenia zdrowotnego studentów do 26 roku życia spoczywa na rodzicach (opiekunach) studenta. - Studenci powyżej 26 roku życia
Studenci , którzy ukończyli 26 rok życia i nie są nigdzie ubezpieczeni mają prawo wystąpić do PJATK z wnioskiem o ubezpieczenie.
Szczegółowych informacji na temat ubezpieczenia zdrowotnego udziela pani Iwona Borkowska iwona@pja.edu.pl
POMOC MATERIALNA I STYPENDIALNA
Uczelnia oferuje trzy rodzaje stypendiów oraz jednorazowe świadczenie finansowe (zapomogę).
Można ubiegać się o:
- stypendium rektora za wyniki w nauce,
- stypendium dla osób z niepełnosprawnością
- stypendium socjalne dla studentów w trudnej sytuacji materialnej.
O stypendium socjalne, dla osób z niepełnosprawnością oraz zapomogę można wnioskować w każdym momencie w roku akademickim do 31 maja, natomiast o stypendium rektorskie można ubiegać się raz w semestrze, na początku semestru zimowego i letniego, za osiągnięcia z semestru poprzedniego – dokładny termin jest podawany do wiadomości z wyprzedzeniem drogą mailową.
Bardzo prosimy, przed złożeniem wniosku, o zapoznanie się z informacjami na stronie PJATK w zakładce STYPENDIA, w szczególności z regulaminem przyznawania świadczeń.
WYMIANY MIĘDZYNARODOWE
ERASMUS+
Rekrutacja na wyjazdy dla studentów chcących spędzić semestr, lub rok, na którejś ze szkół partnerskich PJATK rozpoczyna się zawsze na przełomie roku, po przerwie świąteczno-noworocznej i trwa do 1 marca. Informacja o starcie rekrutacji jest ogłaszana drogą mailową.
W obu przypadkach o przyznaniu stypendiów decydują odpowiednie komisje wydziałowe, po pozytywnej weryfikacji aplikacji.
W Gdańsku prosimy kontaktować się z:
- Informatyka – mgr Sylwia Rudzka , e-mail: sylwia.rudzka@pja.edu.pl
- Sztuka Nowych Mediów – mgr Maria Żelazkiewicz, e-mail: maria.zelazkiewicz@pja.edu.pl
Dokumenty do pobrania:
Wydział Informatyki
Wydział Sztuki Nowych Mediów
Pozostałe
PODANIA I DOKUMENTY DO POBRANIA
- Zgoda na dopisanie studenta do grupy ITN pobierz
- Wzór zaświadczenia o realizacji przedmiotu WF we własnym zakresie pobierz
Pozostałe podania są przyjmowane i rozpatrywane za pośrednictwem systemu elektronicznego Gakko:
Wszystkie dokumenty oraz kontakt do opiekunów praktyk znajdują się na portalu Akademickiego Biura Karier w zakładce Student - Praktyki - Gdańsk.
DYPLOMOWANIE
Odbiór dyplomów możliwy jest wyłącznie po wcześniejszym mailowym umówieniu terminu: gdansk@pja.edu.pl
HARMONOGRAM
W roku akademickim 2022/2023 egzaminy dyplomowe planowane są w następujących terminach:
INFORMATYKA
Informatyka dzienne
Semestr zimowy 2022/2023:
- Termin składania prac do antyplagiatu: 26 stycznia 2023
- Obrona projektów inżynierskich: 2 lutego 2023
- Egzamin inżynierski: 17 lutego 2023
- Ostateczny termin składania sprawozdań z praktyk studenckich dla dyplomantów podchodzących do egzaminu inżynierskiego w lutym: 10 lutego 2023
- Termin poprawkowy obrony projektów inżynierskich ( wyłącznie za zgodą Dziekana i promotora) - 13 lutego 2023
- Termin składania prac do antyplagiatu dla broniących 13 lutego: 6 lutego 2023
Informatyka zaoczne
Semestr zimowy 2022/2023:
- Termin składania prac do antyplagiatu: 4 lutego 2023
- Obrona projektów inżynierskich: 11 i 12 lutego 2023
- Egzamin inżynierski: 17 lutego 2023
- Ostateczny termin składania sprawozdań z praktyk studenckich dla osób podchodzących do egzaminu inżynierskiego w lutym 2023: 10 lutego 2023
Semestr letni 2022/2023:
- Termin składania prac do antyplagiatu: 17 czerwca 2023
- Obrona projektów inżynierskich: 24-25 czerwca 2023
- Ostateczny termin składania sprawozdań z praktyk studenckich dla podchodzących do egzaminu inżynierskiego w lipcu: 1 lipca 2023
- Egzamin inżynierski: 8-9 lipca 2023
Wrzesień
- Termin składania prac do antyplagiatu: 31 sierpnia 2023
- Ostateczny termin składania sprawozdań z praktyk studenckich dla podchodzących do egzaminu inżynierskiego we wrześniu: 9 września 2023
- Obrona projektów inżynierskich II termin ( wyłącznie za zgodą Dziekana i promotora): 9. i 10. września 2023
- Egzamin inżynierski II termin: 16. i 17. września 2023
MATERIAŁY DO POBRANIA - INFORMATYKA
Udostępniamy materiały związane z procesem obrony pracy dyplomowej.
- Instrukcja przygotowania do egzaminu dyplomowego pobierz
- Zestaw zagadnień na egzamin dyplomowy pobierz
- Instrukcja dyplomowania pobierz
DRUKI DO POBRANIA:
- Oświadczenie autora pracy indywidualnej pobierz
- Strona tytułowa pracy dyplomowej oraz oświadczenie autorów pracy zespołowej pobierz
GRAFIKA
Grafika dzienna
Semestr zimowy 2022/2023:
- Data podania recenzenta pracy: 21-22 stycznia 2023
- Termin składania prac do antyplagiatu: 30 stycznia 2023
- Dopuszczenie, przegląd prac: 4-5 lutego 2023
- Ostateczny termin na wpisanie tematów prac dyplomowych w Gakko (promotor główny): 6 lutego 2023
- Ostateczny termin składania sprawozdań z praktyk studenckich dla dyplomantów podchodzących do egzaminu w lutym: 10 lutego 2023
- Ostateczny termin dodania i zamknięcia recenzji (promotorzy i recenzenci) w Gakko: 12 lutego 2023
- Zamknięcie obiegówek przez Dziekanat: 13 lutego
- Egzamin dyplomowy: 18-19 lutego 2023
Semestr letni 2022/2023:
Lipiec
- Data podania recenzenta pracy: 5 czerwca 2023
- Termin składania prac do antyplagiatu: 12 czerwca 2023
- Dopuszczenie, przegląd prac: 19 czerwca 2023
- Ostateczny termin na wpisanie tematów prac dyplomowych w Gakko (promotor główny): 20 czerwca 2023
- Ostateczny termin dodania i zamknięcia recenzji (promotorzy i recenzenci) w Gakko: 26 czerwca 2023
- Zamknięcie obiegówek przez Dziekanat: 27 czerwca 2023
- Egzamin: 3-7 lipca 2023
- Ostateczny termin składania sprawozdań z praktyk studenckich dla dyplomantów podchodzących do egzaminu w lipcu: podamy wkrótce
Wrzesień
- Data podania recenzenta pracy: 18 sierpnia 2023
- Termin składania prac do antyplagiatu: 25 sierpnia 2023
- Dopuszczenie, przegląd prac: 1 września 2023
- Ostateczny termin na wpisanie tematów prac dyplomowych w Gakko (promotor główny): 2 września 2023
- Ostateczny termin dodania i zamknięcia recenzji (promotorzy i recenzenci) w Gakko: 6 września 2023
- Zamknięcie obiegówek: 7 września 2023
- Egzamin: 11-15 września 2023
- Ostateczny termin składania sprawozdań z praktyk studenckich dla dyplomantów podchodzących do egzaminu we wrześniu: 28 sierpnia 2023
Grafika zaoczna
Semestr zimowy 2022/2023:
- Data podania recenzenta pracy: 14-15 stycznia 2023
- Termin składania prac do antyplagiatu: 21 stycznia 2023
- Dopuszczenie, przegląd prac: 28-29 stycznia 2023
- Ostateczny termin na wpisanie tematów prac dyplomowych w Gakko (promotor główny): 30 stycznia 2023
- Ostateczny termin dodania i zamknięcia recenzji (promotorzy i recenzenci) w Gakko: 4-5 lutego 2023
- Ostateczny termin składania sprawozdań z praktyk studenckich dla dyplomantów podchodzących do egzaminu w lutym: 4 lutego 2023
- Zamknięcie obiegówek przez Dziekanat: 6 lutego 2023
- Egzamin: 11-12 lutego 2023
Lipiec
- Data podania recenzenta pracy: 11 czerwca 2023
- Termin składania prac do antyplagiatu: 18 czerwca 2023
- Dopuszczenie, przegląd prac: 24-25 czerwca 2023
- Ostateczny termin na wpisanie tematów prac dyplomowych w Gakko (promotor główny): 26 czerwca 2023
- Ostateczny termin dodania i zamknięcia recenzji (promotorzy i recenzenci) w Gakko: 2 lipca 2023
- Zamknięcie obiegówek: 3 lipca 2023
- Egzamin: 8-9 lipca 2023
- Ostateczny termin składania sprawozdań z praktyk studenckich dla dyplomantów podchodzących do egzaminu w lipcu: podamy wkrótce
Wrzesień
- Data podania recenzenta pracy: 18 sierpnia 2023
- Termin składania prac do antyplagiatu: 25 sierpnia 2023
- Dopuszczenie, przegląd prac: 1 września 2023
- Ostateczny termin na wpisanie tematów prac dyplomowych w Gakko (promotor główny): 2 września 2023
- Ostateczny termin dodania i zamknięcia recenzji (promotorzy i recenzenci) w Gakko: 6 września 2023
- Zamknięcie obiegówek: 7 września 2023
- Egzamin: 11-15 września 2023
- Ostateczny termin składania sprawozdań z praktyk studenckich dla dyplomantów podchodzących do egzaminu we wrześniu: 28 sierpnia 2023
MATERIAŁY DO POBRANIA - GRAFIKA
Udostępniamy materiały związane z procesem obrony pracy dyplomowej.
- Zarządzenie Dziekana dotyczące dyplomowania pobierz
- Instrukcja przygotowania do egzaminu dyplomowego pobierz
- Lista osób uprawnionych do prowadzenia przewodu dyplomowego (promotorów):
- Lista osób uprawnionych do recenzowania prac dyplomowych (recenzentów) pobierz
- Komunikat dotyczący wyboru promotora artystycznego dla semestrów IV studiów stacjonarnych i VI studiów niestacjonarnych (09.09.2022) pobierz
DRUKI DO POBRANIA:
Zapraszamy na stronę BSS Gdańsk,
zawierającą rozwiązania problemów oraz instrukcje
- Internet bezprzewodowy czyli konfiguracja sieci eduroam na laptopach i telefonach
- Poczta PJATK - instrukcje związane z konfiguracją programu pocztowego
- Oprogramowanie - instrukcje związane z oprogramowaniem
- Konta i katalogi domowe - informacje związane z kontami użytkowników, ich profilami, dostępem do danych itd...
- Troubleshooting (problemy z logowaniem, działaniem oprogramowania i korzystaniem z kont użytkowników)
AKADEMICKIE BIURO KARIER I PRAKTYKI
- Portal Akademickiego Biura karier
- Oficjalny profil na Facebooku
- Grupa Praca, Staż, Praktyki PJATK
- Grupa Biuro Karier PJATK Gdańsk
- e-mail: biurokarier@pja.edu.pl
PRAKTYKI
Wydział Informatyki
- Opiekun Praktyk Studenckich
inż. Michał Hyla
mhyla@pjwstk.edu.pl
Wydział Sztuki Nowych Mediów – kierunek Grafika
- Opiekun Praktyk Studenckich
mgr Mariusz Hoffman
mariusz_hoffman@pjwstk.edu.pl
Zasady zaliczenia
Podstawą zaliczenia praktyk w Gdańsku są oryginały dokumentów.
Student może przesłać mailowo skan sprawozdania z praktyk do gdańskich pełnomocników (Wydział Informatyki - inż. Michał Hyla, Wydział Sztuki Nowych Mediów – mgr Mariusz Hofmann) w celu jego weryfikacji. Nie jest to jednak jednoznaczne z zaliczeniem praktyk.
Dokumenty
Dokumenty dotyczące Wydziały w Gdańsku oraz kontakt do opiekunów praktyk znajdują się na portalu Akademickiego Biura Karier w zakładce Student - Praktyki - Gdańsk.
Dokumenty wspólne dla wszystkich Wydziałów dostępne są TUTAJ.
STUDIUM JĘZYKÓW OBCYCH
Studium Języków Obcych PJATK Gdańsk stawia na rozwijanie sprawności językowych i komunikacyjnych naszych studentów, by mogli efektywnie funkcjonować w wielojęzycznym środowisku. Nasze kursy językowe dostosowane są do poziomu zaawansowania i potrzeb studentów. W sprawach związanych z lektoratami prosimy kontaktować się z Kierownikiem Studium Języków Obcych.
Kierownik Studium Języków Obcych PJATK Gdańsk
mgr Patrycja Kowalak
e-mail: sjogdansk@pjwstk.edu.pl / pkowalak@pja.edu.pl
telefon: 512 957 762
Dyżur Kierownika Studium Języków Obcych:
- studia stacjonarne:
- poniedziałek 14:30-16:00 (Targ Drzewny 9/11, sala A306 )
- piątek 9:00-10:15 (ul. Brzegi 55, pokój przy auli 015)
- studia niestacjonarne - w celu umówienia spotkania prośba o wcześniejszy kontakt mailowy
BIBLIOTEKA
Budynek Wydziału Informatyki, ul. Targ Drzewny 9/11
Pokój A01
GODZINY OTWARCIA BIBLIOTEKI
- Poniedziałek: 12:00 – 16:00
- Wtorek: 12:00 – 16:00
- Środa: nieczynne
- Czwartek: 12:00 – 16:00
- Piątek: 12:00 – 16:00
- Sobota: 12:00 – 16:00
- Niedziela :nieczynne
KONTAKT
mgr inż. Wanda Szejko
e-mail: wanda.szejko@pja.edu.pl lub biblioteka-gdansk@pja.edu.pl
telefon: 512 163 681 (w godzinach pracy Biblioteki)
KATALOGI ON-LINE
Użytkownicy biblioteki mają dostęp do systemu Patron, który umożliwia przeszukiwanie katalogów PJATK. Możliwe jest również sprawdzenie, w której filii (Gdańsk, Warszawa, Bytom) znajduje się interesująca nas literatura. System Patron jest dostępny pod adresem: http://system-biblioteka.pja.edu.pl.
Niestety na razie nie ma możliwości wypożyczania on-line.
CZASOPISMA
W sieci lokalnej pod adresem: http://gda-nas.pjwstk.edu.pl/czasopisma/ udostępniamy czasopisma w formacie PDF. Oferujemy dostęp do następujących tytułów:
- 2D Artist
- 3D Creative
- APA
- Digital Photographer Polska
- Elektronik
- Estrada i Studio
- PHP Architect
- SQL Server Pro
W wersji papierowej w bibliotece PJATK w Gdańsku dostępne są następujące czasopisma:
- 2+3D
- Advanced Photoshop
- Business English
- Chip
- Communication Arts
- Computer Arts
- Estrada i Studio
- GazetaWyborcza
- Novum
- PC World Komputer
- Polityka
- Technology Review
- Baseline
- Web Desinger
REGULAMIN DLA CZYTELNIKÓW
Postanowienia ogólne
- Biblioteka udostępnia swoje zbiory pracownikom, studentom, słuchaczom studiów podyplomowych, doktorantom PJATK, w godzinach otwarcia.
- Pracownicy PJATK są zapisywani są do Biblioteki na podstawie zaświadczenia o zatrudnieniu, po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego. Studenci, słuchacze studiów podyplomowych są zapisywani automatycznie.
- Z chwilą podpisania kontraktu z Uczelnią, student zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu Biblioteki PJATK.
- Czytelnik ponosi pełną odpowiedzialność za użytkowane materiały biblioteczne. W przypadku zgubienia, zniszczenia książki lub innych materiałów bibliotecznych, Czytelnik jest zobowiązany do odkupienia identycznego egzemplarza lub wpłacenia wartości zniszczonego mienia.
- Książek, czasopism i innych materiałów bibliotecznych nie wolno wynosić poza pomieszczenie Czytelni bez zgody bibliotekarza.
- Czytelnicy mogą kopiować materiały biblioteczne w uzasadnionej ilości wyłącznie na własny użytek.
- Czytelnicy korzystający z Biblioteki zobowiązani są do zachowania ciszy i przestrzegania porządku.
- Prawo ostatecznej decyzji we wszystkich sytuacjach ma Prorektor ds. Studenckich.
Czytelnia:
- Z Czytelni mogą korzystać Czytelnicy Biblioteki PJATK oraz osoby niezapisane do Biblioteki PJATK.
- Do Czytelni nie wolno przychodzić w okryciach wierzchnich. Zabronione jest spożywanie jedzenia.
- Z pozycji księgozbioru podręcznego (słowniki, encyklopedie, czasopisma itp.) wolno korzystać wyłącznie w Czytelni.
- W uzasadnionych przypadkach bibliotekarz może wyrazić zgodę na wypożyczenie zbiorów z Czytelni, określając termin takiego udostępnienia.
- Czytelnicy Biblioteki mają możliwość wglądu do prac dyplomowych wyłącznie na miejscu, w Czytelni. Zamówienie na udostępnianie prac dyplomowych należy zgłosić drogą mailową. Prac dyplomowych (forma drukowana/ płyta CD) nie można kopiować.
- W Czytelni nie ma możliwości kserowania i drukowania dokumentów.
Wypożyczalnia:
- Prawo do bezpośredniego korzystania z wypożyczalni Biblioteki mają pracownicy i studenci PJATK.
- Wypożyczenia są dokonywane na podstawie okazanej ważnej legitymacji studenckiej.
- Książki są wypożyczane:
- studentom na okres trzech tygodni, maksymalnie 3 książki,
- pracownikom na miesiąc, maksymalnie 5 książek.
- Osoby, które uzyskały zgodę bibliotekarza, mają prawo wypożyczać książki na dłuższy okres.
- W uzasadnionych przypadkach Biblioteka ma prawo domagać się zwrotu wypożyczonych książek przed ustalonym terminem.
- Wypożyczający powinien sprawdzić stan otrzymywanego egzemplarza oraz stan załączników do książki. Zauważone uszkodzenia należy zgłosić bibliotekarzowi w celu ich odnotowania. W przeciwnym wypadku Czytelnik jest za nie odpowiedzialny.
- Czytelnik, w momencie wypożyczenia, bierze odpowiedzialność za stan i termin zwrotu książki.
- Możliwe jest przedłużenie terminu wypożyczenia książek – telefonicznie, e-mailowo lub osobiście, w okresie nieprzekraczającym daty zwrotu.
- W przypadku przekroczenia terminu zwrotu książek, Czytelnik jest zobowiązany uiścić opłatę za każdy rozpoczęty dzień przetrzymania w wysokości 0,5 zł. (pięćdziesiąt groszy).
- Opłatę należy uregulować w Bibliotece, nie dłużej niż w ciągu jednego miesiąca od daty jej naliczenia. Wpłacający otrzymuje dowód wpłaty. W przypadku zadłużenia na koncie bibliotecznym nie będą wypożyczane kolejne pozycje.
- W zamian za opłatę za nieterminowy zwrot można podarować na rzecz Biblioteki książki o wartości równej wysokości opłaty. Tytuły musi zaakceptować bibliotekarz.
- Czytelnik może zgłaszać swoje propozycje zakupu książek lub prenumeraty czasopism za pomocą formularza dostępnego na stronie Biblioteki PJATK lub osobiście.
Wypożyczenia międzybiblioteczne:
- Studenci i Pracownicy PJATK mogą indywidualnie dokonywać wypożyczeń ze zbiorów innych bibliotek, z którymi Biblioteka PJATK ma podpisane umowy.
- Wypożyczenia międzybiblioteczne dokonywane są na podstawie rewersów międzybibliotecznych uzyskanych w Bibliotece PJATK.
- Można uzyskać nie więcej niż 5 rewersów jednocześnie. Czytelnicy zobowiązani są do rozliczenia się z otrzymanych rewersów w ciągu dwóch miesięcy od daty wydania.
- Studenci i Pracownicy PJATK zobowiązują się do przestrzegania regulaminu biblioteki, z której korzystają (m.in. odpowiedzialność za wypożyczone zbiory, uregulowanie ewentualnych opłat za nieterminowy zwrot).
- Studenci kończący edukację w Uczelni oraz pracownicy rozwiązujący umowę o pracę z Uczelnią, zobowiązani są do przedłożenia karty obiegowej w celu potwierdzenia uregulowania wszelkich zobowiązań w stosunku do Biblioteki.
SAMORZĄD STUDENCKI PJATK GDAŃSK
KOŁA NAUKOWE
Dzięki aktywnemu członkostwu w Kołach Naukowych można rozwinąć swoje zainteresowania, nabyć nowe kompetencje, poszerzyć sieć kontaktów, stworzyć i wypromować projekt, wziąć udział w konkursach, targach, wystawach i konferencjach.
Na PJATK Gdańsk działają następujące Koła Naukowe:
KOŁO NAUKOWE „HASHCODE”

Skupiamy osoby zainteresowane poszerzaniem swojej wiedzy z zakresu metod i języków programowania, narzędzi programistycznych. Członkowie naszego Koła są zafascynowani najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi.
Jeśli jesteś zainteresowany przystąpieniem do „HashCode” skontaktuj się z:
- Przewodniczącym Koła - Jędrzejem Szadejko (jedrzej.szadejko@pja.edu.pl)
- Opiekunem Koła – mgr Pawłem Czapiewskim (pczapiewski@pja.edu.pl)
KOŁO NAUKOWE DIGITAL PAINTING I CONCEPT ART
Koło naukowe Digital painting i concept art zrzesza studentów PJATK zainteresowanych dziedziną malarstwa cyfrowego. Pozwala na wymianę wiedzy i ciekawostek z zakresu tworzenia ilustracji i konceptów dla gier, filmów lub książek. Daje również możliwość otrzymania wsparcia, konstruktywnej krytyki i motywacji w tworzeniu swojego portfolio w tej dziedzinie.
Grupa na facebooku: http://www.facebook.com/groups/1244035005804869
Discord: https://discord.gg/438NZUB5sE
Kontakty:
- Przewodniczący Koła - Ewa Głowacka (s19449@pja.edu.pl)
- Opiekun Koła - mgr Marta Marszałek
KOŁO NAUKOWE PROJEKTOWANIA GRAFICZNEGO

Koło projektowania graficznego skupia osoby zainteresowane tą dziedziną oraz rozwojem swoich umiejętności. Stawiamy na nieszablonowe podejście do realizowanych projektów, dzięki możliwościom, jakie daje nam dyskusja nad naszymi pracami i burza mózgów. Zapraszamy chętnych przez cały rok.
Nasz discord: https://discord.gg/FQ7QKKqHJd
Kontakty:
- Przewodniczący Koła - Paulina Andraszak (s20528@pja.edu.pl)
- Opiekun Koła - mgr Konrad Roche
KOŁO NAUKOWE KREACJA - PROJEKTOWANIE GRAFICZNE i TYPOGRAFIA

Koło naukowe KREACJA - PROJEKTOWANIE GRAFICZNE i TYPOGRAFIA skupia studentów PJATK zainteresowanych dziedziną projektowania cyfrowego, projektowania znaków, layoutów, książek i czasopism. Pozwala na wymianę doświadczeń i wiedzy z zakresu tworzenia znaków graficznych, winiet, czasopism i książek. Poznawanie kreatywnego procesu zwieńczonego końcowym projektem graficznym do własnego portfolio grafika. Dyskutujemy, wspieramy, doradzamy i kreujemy świat współczesnej grafiki. Zapraszamy chętnych przez cały rok.
Kanał Koła na MS Teams: przejdź do MS Teams
Kontakty:
- Przewodniczący Koła - Tetiana Kovalchuk s27075@pja.edu.pl
- Opiekun Koła - mgr Mariusz Hoffman man958@pja.edu.pl
NINJA PJATK

NINJA-PJATK
NINJA PJATK to akademicka drużyna e-sportowa, zrzeszająca studentów rywalizujących na poziomie półprofesjonalnym w tytułach e-sportowych. W naszych szeregach oprócz najbardziej utalentowanych graczy można odnaleźć szerokie grono entuzjastów sportów elektronicznych.
Strona: www.pja.edu.pl/ninja-pjatk
Kontakt:- Mail: ninja@pja.edu.pl
ODYSEJA UMYSŁU

- Jesteś osobą kreatywną?
- Odnajdujesz się w pracy zespołowej?
- Lubisz nutkę rywalizacji?
W takim razie zapraszamy do naszej drużyny Odysei Umysłu!
Odyseja Umysłu jest międzynarodowym konkursem kreatywnego rozwiązywania problemów. Uczestnicy rozwijają zdolność logicznego myślenia, kreatywność oraz umiejętność pracy w zespole mierząc się z różnymi, często bardzo abstrakcyjnymi, problemami.
Jeśli jesteś zainteresowany przystąpieniem do „Odysei Umysłu" skontaktuj się z:
- Przewodniczącym Koła - Julią Surmą (julia.surma@pja.edu.pl)
- Opiekunem Koła –mgr Michałem Hylą (mhyla@pja.edu.pl)
Przeczytaj o sukcesach naszej drużyny:
Drużyny z PJATK Gdańsk w światowym finale Odysei Umysłu!
Nasza drużyna co roku zdobywa podium w finale krajowym, co daje jej przepustkę do rozgrywek na ogólnoświatowym szczeblu. W 2018 roku nasi Odyseusze zdobyli brązowy medal na zawodach w Stanach Zjednoczonych.
AZS PJATK GDAŃSK
Zapraszamy na zapisy do AZS PJATK w Gdańsku. Przyłącz się i walcz razem z nami!
SEKCJA BRYDŻA SPORTOWEGO
Zapisy przeprowadza dr inż. Stanisław Szejko.
Kontakt: stasz@pja.edu.pl
Archiwum rozgrywek
18 września 2021 na terenie PJATK Gdańsk rozegrano mecz półfinałowy III Ligi Brydża Sportowego pomiędzy AZS PJATK Gdańsk i drużyną GTB MAKABI w stosunku 153 : 169 IMP.
W sezonie 2018/2019 uczestniczył w rozgrywkach 3 LIGI Pomorskiego Związku Brydża Sportowego (6 miejsce) oraz w Akademickich Mistrzostwach Polski w Brydżu Sportowym (14 miejsce w konkurencji TEAM, 14 miejsce w klasyfikacji generalnej uczelni).
Prezes KU AZS PJATK w Gdańsku
Jakub Pilachowski
e-mail: jakub.pilachowski@pja.edu.pl
Jak się zapisać?
- Skontaktuj się z prowadzącym daną sekcję.
- Jeżeli nie jesteś pewien/pewna, lub masz jakieś pytania dotyczące sekcji – pisz śmiało!
- Z pozostałymi sprawami prosimy pisać bezpośrednio do Prezesa KU AZS PJATK w Gdańsku.
Pozostałe informacje
- Na Akademickie Mistrzostwa Polskie potrzebna będzie legitymacja AZS ISIC.
- By otrzymać legitymację należy wypełnić wniosek online: LINK
- Wybieramy ubezpieczenie, które nas interesuje, następnie klikamy dalej. W liście rozwijanej „uczelnia” wybieramy: „Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Gdańsku”.
- Po wypełnieniu wniosku drukujemy deklarację ze strony, następnie wraz z nią, składką oraz zdjęciem jak do dowodu/legitymacji studenckiej udajemy się na ul. Uphagena 25 w Gdańsku w celu wyrobienia legitymacji ISIC AZS.
ul. Targ Drzewny 9/11, 80-894 Gdańsk